A F I T U R

Vizeniz Hazirlaniyor

  • info@afitur.com.tr
  • Fener Mh. Bülent Ecevit Bulvarı No:75/A Kat:3 Daire:13 Muratpaşa / ANTALYA
Tayvan Ticari Vize

Tayvan Ticari Vize

Tayvan, yüksek teknolojili üretimi, güçlü dış ticareti ve Asya’daki stratejik ticaret merkezi konumuyla iş dünyası için önemli fırsatlar sunar. Tayvan’da iş görüşmeleri, fuar katılımı, ticari toplantılar, bayi ziyaretleri ya da ortaklık kurmak amacıyla yapılacak seyahatler için Ticari Vize (Business Visa) alınması gerekmektedir.

Tayvan Ticari Vizesi Nedir?

Tayvan Ticari Vizesi, yabancı uyruklu kişilerin iş amacıyla Tayvan’ı kısa süreli ziyaret etmelerini sağlayan kısa süreli vize türüdür. Ticaret yapma değil, ticari faaliyet yürütme (görüşme, fuar, inceleme) amacı taşır. Genellikle tek girişli ya da çok girişli olarak verilir ve kalış süresi çoğunlukla 30-90 gün arasında değişir.

E-Vize (Elektronik Vize) Sistemi Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Tayvan e-Vize Sistemi, fiziksel başvuru yapmaya gerek kalmadan online ortamda vize başvurusu yapılmasına imkân tanır. Tayvan Ticari Vize bu sisteme dahildir ve başvurular tamamen dijital olarak gerçekleştirilir.

  • Başvuru süreci tamamen online’dır
  • Belgeler dijital ortamda yüklenir
  • Onaylanan vize e-posta ile gönderilir
  • Başvuru sonucu genellikle 10-15 iş günü içinde sonuçlanır
  • Kimler Tayvan Ticari Vizesine Başvurabilir?

  • Fuar veya sergiye katılacak kişiler
  • Şirket temsilcileri, yöneticiler
  • İş görüşmesi veya toplantı yapacak kişiler
  • Bayi, tedarikçi veya üretici ziyareti yapacak profesyoneller
  • Yatırım öncesi pazar araştırması yapanlar
  • İhracat ve ithalat işlemleri için Tayvan’a seyahat edecekler
  • Tayvan Ticari Vizesi Ne Sağlar?

  • Yasal olarak Tayvan’da iş görüşmeleri ve ticari ziyaret gerçekleştirme
  • Fuar ve sektörel etkinliklere katılma
  • Tayvanlı firmalarla iş bağlantısı kurma
  • Şirket kurmadan önce keşif yapma imkânı
  • Gerektiğinde çok girişli vize ile sık seyahat hakkı
  • Tayvan Ticari Vize İçin Gerekli Evraklar

    Aşağıda meslek gruplarına göre güncel evrak listesi yer almaktadır:

  • Pasaport (en az 6 ay geçerliliği bulunan, en az 2 boş sayfalı)
  • 2 adet biyometrik fotoğraf (35x45 mm, beyaz fonda)
  • E-vize başvuru formu ve e-vize ücret makbuzu
  • Vize talep dilekçesi (kişisel ve seyahat bilgileriyle birlikte)
  • Tam vukuatlı nüfus kayıt örneği
  • Kimlik fotokopisi
  • Seyahat Sağlık Sigortası
  • Uçak ve otel-Ev konaklama bilgileri
  • Ticari davetiye; Tayvan’dan davet eden şirketin antetli kağıdına düzenlenmiş belge kaşe ve imzalı olmalı, davet edilen kişi bilgileri ve davet tarih aralığı bulunmalı
  • Başvuracak kişi şirket sahibi ise:

  • Faaliyet belgesi (e-imzalı, orijinal yada aslının fotokopisi) sicil gazetesi (sicilde adı görünmüyorsa Hazirun cetveli), vergi levhası, imza sirküleri fotokopileri özgün olarak güncelle
  • Şirketin banka hesap dökümü: Son 3 aylık, kaşe ve ıslak imza ve banka imza sirküleri ile birlikte beyan edilmelidir
  • Ek gelir belgeleri: Varsa kira sözleşmesi, tapu, araç ruhsatı fotokopileri
  • Başvuracak kişi şirket çalışanı ise:

  • Şirket dilekçesi; Şirket yetkilisi tarafından konsolosluğa hitaben yazılacak dilekçe Antetli kağıda kaşe ve ıslak imzalı olacak şekilde düzenlenmeli; başvuru sahibinin görevi, seyahat tarihleri, seyahat amacı açıkça yazmalı ve şirketin sponsor olduğunu beyan edilmeli.
  • SGK tescil ve hizmet dökümü barkodlu, işe giriş bildirgesi barkodlu veya kare kodlu
  • Maaş bordroları; Son 3 aylık
  • Gidiş dönüş adınıza düzenlenmiş uçak rezervasyonu
  • Tayvan Fuar Gezisi İçin:

  • Adınıza düzenlenmiş fuar giriş kartı, eğer bir firma tarafından davet ediliyor iseniz adınıza düzenlenmiş kaşe ve imzalı davetiye (davetiyede tarih aralığı bulunmalı).
  • Şirket dilekçesi; Şirket yetkilisi tarafından konsolosluğa hitaben yazılacak dilekçe Antetli kağıda kaşe ve ıslak imzalı olacak şekilde düzenlenmeli; başvuru sahibinin görevi, seyahat tarihleri, seyahat amacı açıkça yazmalı ve şirketin sponsor olduğunu beyan edilmeli
  • Şirket çalışanı; İşe giriş bildirgesi, 4A hizmet dökümü (sgk tescil ve hizmet dökümü) barkodlu
  • Şirket sahibi; Faaliyet belgesi, vergi levhası, imza sirküleri fotokopileri, 3 aylık maaş bordrosu, 3 aylık banka dökümü, şahsınıza ait varsa tapu ve ek gelir evrakları fotokopileri
  • Tayvan Fuar Katılımcısı İçin:

  • Adınıza düzenlenmiş Fuar giriş kartı
  • Kurmayı planladığınız stant için yapılmış sözleşmeniz
  • Fuarda stant kuracağınız alanın krokisi
  • Stant kurulumu için yapılmış ödeme dekontu
  • Şirket dilekçesi
  • Tayvan Ticari Vize Kaç Günde Çıkar?

    Tayvan ticari vizesi genellikle 10-15 gün içinde sonuçlanmaktadır. Ancak; Yoğun dönemlerde ve resmi kurumaların tatil dönemlerinde bu süre uzayabilir. Ayrıca Eksik belge durumlarında değerlendirme süresi artar. Seyahat tarihinizden en az 4–6 hafta önce başvuru yapmanız tavsiye edilir.

    Tayvan Ticari Vize Ücretleri (2025)

    Herhangi bir sebeple farklı bir ülkeye giriş yapmak isteyen kişilerin, seyahatlerini planladıkları ülkenin Konsolosluklarından veya Başkonsolosluklarından alınan ve süreleri planlanan seyahatlerin nedenine göre değişiklik gösteren izne vize adı verilir. Alınan bu izin kişiye, vatandaşı olmadığı bir ülkeye giriş ve alınan vizenin geçerlilik süresi boyunca o ülkede konaklama hakkı tanımaktadır ve aralarında, vizeye gerek duyulmadan giriş hakkı tanıyan serbest giriş anlaşması bulunmayan ülkeler için geçerlidir. Tayvan ile Türkiye arasında böyle bir anlaşma bulunmadığından dolayı, Tayvan topraklarına giriş yapmak isteyen umuma mahsus (bordo) pasaport sahibi olan vatandaşlarımız vize başvurusu yapmak zorundadırlar.

    Tayvan vize ücretleri, Tayvan Dış İşleri Bakanlığı tarafından belirlenmekte ve her yıl güncellenmektedir. Vize ücretleri, vizenin türüne ve geçerlilik süresine göre farklılık gösterir. Vize başvurunuzu yetkili bir acente aracılığı ile yapıyorsanız, vize ücretine ek olarak hizmet aldığınız acentenin belirlediği hizmet bedelini ödemelisiniz. Acenteye vereceğiniz hizmet bedeli de almak istediğiniz hizmetin şekline (sizin adınıza form işlemleri, kargo, express vize vb.) ve vize şartlarına göre değişiklik gösterir. Bu ek hizmetlerden faydalanmak zorunlu olmamakla birlikte başvuru sahibinin inisiyatifindedir. Son olarak vize başvuru ücretleri ve alınacak ek hizmetler döviz kuru üzerinden işlem gördüğü için TL karşılığı olarak farklılık gösterecektir.

    Yapmış olduğunuz vize başvurusunun sonucu ne olursa olsun, konsolosluğa veya acenteye ödenen ücretlerin geri alınması söz konusu değildir. Aynı şekilde başvurunuzu acente aracılığı ile yaparken almış olduğunuz ek hizmetlerin ücretlerini de geri talep edemezsiniz. Bu sebeple olumsuz sonuçlanan başvuruların en önemli sebebi olan eksik evrak ve yanlış verilecek beyanlara çok dikkat etmelisiniz. Daha detaylı bilgi için lütfen uzman vize danışmanlarımızla iletişime geçin!

    Afitur Vize Merkezi Aracılığıyla Tayvan Ticari Vize Nasıl Alnır?

    Tayvan’a ticari sebeple seyahat planlıyorsanız, vize sürecinizi profesyonel destekle güvenli ve sorunsuz bir şekilde yürütmeniz büyük önem taşır. Afitur Vize Merkezi olarak Tayvan ticari vize başvurularınızda baştan sona yanınızdayız. İşte Tayvan ticari vizesine başvurmanız için izlemeniz gereken adımlar:

    1. Adım – Çağrı Merkezimizi Arayın; Afitur Vize Merkezi Tayvan Vize Departmanı’na ait çağrı merkezimizi arayarak başvuru süreci hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz. Uzman danışmanlarımız, kişisel durumunuza uygun Tayvan ticari vize başvuru evrakları listesini içeren bilgilendirme e-postasını tarafınıza iletecektir. Tarafınıza yöneltilen sorulara doğru ve eksiksiz yanıtlar vermeniz, doğru vize kategorisiyle başvuru yapmanızı sağlar ve sürecin güvenli ilerlemesine katkıda bulunur.

    2. Adım – Bilgilendirme E-Postasında Yer Alan Evrakları Hazırlayın; Tarafınıza gönderilen bilgilendirme e-postasında yer alan Tayvan ticari vizesi için gerekli evraklar listesini dikkatle inceleyin ve eksiksiz bir şekilde hazırlayın. Unutmayın; Eksik, hatalı veya güncel olmayan belgeler vize başvurunuzun gecikmesine veya reddedilmesine neden olabilir. Tayvan Konsolosluğu, gerektiğinde ek evrak talebinde bulunabilir.

    3. Adım – Belgelerinizi Kargo ile Gönderin; Hazırladığınız başvuru dosyanızı size en yakın Afitur şubesine güvenli bir şekilde kargo ile gönderin. Kargonuzu gönderirken takip numaranızı mutlaka not edin. Belgeleriniz merkezimize ulaştığında tarafınıza bilgi verilecektir. Kargo ve kurye hizmeti masrafları başvuru sahibine aittir.

    4. Adım – Eksik Evrak, Randevu ve Süreç Bilgilendirmesi; Belgeleriniz uzmanlarımız tarafından detaylı olarak incelenir. Eğer eksik veya hatalı evrak varsa, tarafınıza bilgilendirme e-postası gönderilir. Evraklarınız tamamsa, Tayvan vize randevusu için tarih ve saat bilgisi alınır ve onayınız doğrultusunda işlem planlaması yapılır.

    5. Adım – Biyometrik Veri (Parmak İzi) Beyanı; Eğer son 5 yıl içinde parmak izi vermediyseniz, VIS sistemine biyometrik veri kaydı yapılması zorunludur. Yetkililerimiz randevunuza sizi hazırlar ve süreç boyunca danışmanlık sağlar. Pasaportunda “VIS” ibaresi bulunan başvuru sahiplerinin genellikle yeniden parmak izi vermesi gerekmez (Son 5 yıl içinde alınmış olmalıdır).

    6. Adım – Pasaport Teslimi; Biyometrik bilgileri alınan veya sistemde daha önce kaydı olan yolcuların vize değerlendirme süreci Afitur Vize Merkezi tarafından takip edilir. Tayvan ticari vize işlemleri genellikle 10 ila 15 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır. Bu süre; başvuru yapılan tarihe, konsolosluk yoğunluğuna ve resmi tatil günlerine göre değişiklik gösterebilir. Pasaport teslimi, başvuru sahibinin tercihine göre:

  • Afitur şubelerimizden şahsen teslim alınabilir
  • Kargo ile güvenli gönderim sağlanabilir
  • ***TAYVAN BÜYÜKELÇİĞİ İLETİŞİM BİLGİLERİ İÇİN LÜTFEN TIKLAYIN!

    ***TAYVAN KONSOLOSLUKLARININ İLETİŞİM BİLGİLERİ İÇİN LÜTFEN TIKLAYIN!

    Kişiye Özel Uzman Danışmanlığı
    Eksiksiz Evrak Hazırlığı
    Online Randevu Alma Desteği
    Hızlı ve Güvenilir Vize İşlemleri
    Süreç Boyunca Anlık Bilgilendirme
    Vize Sonrası Seyahat Danışmanlığı